Polityka jakości

Polityka Jakości
Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Mechaników Polskich

SIMP jako stowarzyszenie naukowo-techniczne o zasięgu ogólnopolskim i 80-letniej tradycji, będąc reprezentantem środowiska mechaników stwierdza, że jego podstawowymi dążeniami składającymi się na politykę jakości są:

  • rozwijanie i wykorzystywanie wiedzy i umiejętności zawodowych oraz intelektu swoich członków a także tworzenie klimatu współpracy i solidarności oraz przestrzeganie etyki zawodowej w ich działalności profesjonalnej i społecznej;
  • uczestniczenie w rozwoju gospodarki Polski, z zachowaniem dążeń do nowoczesności, opłacalności i racjonalnego wykorzystania bogactw naturalnych kraju;
  • wszechstronne tworzenie, wspomaganie i wykorzystywanie postępu cywilizacyjnego dla zwiększenia powszechnego dobrobytu społeczeństwa oraz zdrowego i godnego życia.

Zadowolenie klientów i członków stowarzyszenia stanowi miarę jakości naszych działań.
Podejmowanie działań na rzecz poprawy jakości ma dla stowarzyszenia znaczenie priorytetowe.
Osiąganie planowanych wyników jakościowych realizujemy przez wdrożenie i ciągłe doskonalenie skuteczności systemu zarządzania jakością zgodnego z normą PN-EN ISO 9001:2001 oraz zapewnienie na ten cel odpowiednich zasobów materialnych.
Nasze cele strategiczne to:

  • Działanie na rzecz nauki, techniki oraz propagowanie kultury i dobrych obyczajów;
  • Podnoszenie kwalifikacji zawodowych członków, promocja zatrudnienia, reorientacja zawodowa oraz pomoc w zakresie poszukiwania pracy;
  • Tworzenie forum wymiany informacji w zakresie nauki i techniki oraz zagadnień gospodarczych i społecznych;
  • Dbałość o przestrzeganie etyki zawodowej inżynierów i techników;
  • Popularyzacja osiągnięć nauki, techniki, gospodarki i twórców tych dziedzin;
  • Reprezentowanie i obrona interesów zawodowych i osobistych członków SIMP;
  • Rozwijanie więzi koleżeńskich i zawodowych;
  • Troska o zabytki polskiej techniki i kultury materialnej;
  • Dbałość o ochronę środowiska przyrodniczego;
  • Propagowanie idei przedsiębiorczości, humanizacji techniki i działalności stowarzyszeniowej;
  • Upowszechnianie wiedzy i umiejętności na rzecz obronności państwa;
  • Działanie na rzecz rozwoju infrastruktury poprawiającej warunki życia osób niepełnosprawnych;
  • Wspieranie obywateli i instytucji w zakresie ochrony ich praw konsumenckich;
  • Dostarczanie wyrobów i usług zgodnych z wymaganiami klientów i członków SIMP oraz z przepisami prawnymi;
  • Stały rozwój zakresu usług;
  • Wdrożenie, utrzymanie i doskonalenie skuteczności Systemu Zarządzania Jakością;
  • Optymalizacja efektów ekonomiczno-finansowych;
  • Wysoki poziom wyszkolenia pracowników.
Zatwierdził
Andrzej Ciszewski
Prezes SIMP
Wydanie Data: 01.10.2005r.
up